Tytuł


Bóg mordu

Bóg mordu

„Bóg mordu” to niezwykle „aktorsko” napisana komedia psychologiczna jednej z najpopularniejszych autorek w Europie Yasminy Rezy.  więcej

Brak aktywnych wydarzeń

Wydarzenie o tym tytule nie jest obecnie dostępne w sprzedaży internetowej.

Ostatni dostępny w sieci termin: Piątek, 27 Kwiecień 2018 19:00

Akcja spektaklu rozgrywa się w czasie rzeczywistym podczas spotkania dwóch małżeństw dotyczącego bójki ich dzieci. Czwórka dorosłych „wychowanych” osób rozmawia w „kulturalny” sposób o zaistniałej sytuacji. Z pozoru kurtuazyjne spotkanie stopniowo przeradza się w otwarty konflikt. Tytułowy „Bóg mordu” uwidacznia się w zachowaniu bohaterów z każdą chwilą spędzoną w jednym pomieszczeniu ukazując coraz większe pęknięcia w skorupie mieszczańskiego wychowania.
Tekst, oprócz wielokrotnych adaptacji scenicznych, zyskał ogromną popularność dzięki nakręconemu na jego podstawie filmowi „Rzeź” Romana Polańskiego. Do współpracy przy realizacji spektaklu zaprosiliśmy również gwiazdorską obsadę Katarzynę Maciąg i Lesława Żurka, która zagra na słupskiej scenie z aktorami Nowego Teatru.

autor: Yasmina Reza
przekład: Barbara Grzegorzewska
reżyseria: Dominik Nowak
scenografia i kostiumy: Tomasz Brzeziński
premiera: 25 czerwca 2016 r.

Recenzje:

(…)W konsekwengi widzowie dostali ambitną komedię ze sceniami wywołującymi uśmiech lub nawet szczery, bynajmniej nie pusty śmiech. Dostali spektakl, który nienachalnie każe się zastanowić nad naszą kondycją moralną, nad naszymi wyborami, a szerzej -nad naszym człowieczeństwem. (…)  Daniel Klusek, Głos Pomorza

(…) Trzeba przyznać, że aktorzy grający w słupskim przedstawieniu zostali bardzo dobrze dopasowani do swoich ról. Napracowali się przy nadawaniu postaciom kształtu, jednak opłacało się. Emocje na scenie aż kipią. Jednak z całej czwórki najbardziej wiarygodny był dla mnie Lesław Żurek. Wcielając się w postać Alaina, prawnika uzależnionego od swojej pracy i komórki. Profesjonalizm, chłód, początkowa klasa wyróżniająca jego bohatera ukrywały słabość charakteru, brak zdecydowania, ale również samotność mężczyzny, który będąc ojcem Fryderyka, nie zadał sobie trudu wyjaśnienia synowi, że przemoc nie jest rozwiązaniem (…) Agata Białecka, Dziennik Teatralny Słupsk

 

Uwaga! Czas sesji koszyka wkrótce wygaśnie!
pozostało czasu:
00:00

pozycji w koszyku

suma:


Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.