Tytuł


Kino hiszpańskie w Teatrze na Plaży: Wszyscy wiedzą

Kino hiszpańskie w Teatrze na Plaży: Wszyscy wiedzą

Kino Studyjne w Teatrze na Plaży zaprasza zimową porą na spotkanie z kinem hiszpańskim. W programie cztery doskonałe tytuły: „Ból i Blask” – najnowszy film Pedro Almodovara z Antonio Banderasem w roli głównej, za którą został nagrodzony Europejską Nagrodą Filmową. „Wszyscy wiedzą” w reżyserii dwukrotnego laureata Oskara Asghara Farhadiego, z mistrzowskim duetem aktorskim Penelopą Cruz i Javierem Bardemem. „Yuli”, reż. Icíar Bollaín – ekranizacja bestsellerowej autobiografii Carlosa Acosty, słynnego kubańskiego baletmistrza, z samym artystą w roli głównej oraz prezentowana na festiwalu w Cannes „Petra”, wytrawnego i cenionego twórcy slow cinema Jaimego Rosalesa.

Wszyscy wiedzą | reż. Asghar Farhadi | czas trwania: 132 min.

„Wszyscy wiedzą” to trzymający w napięciu, zaskakujący i do samego końca mylący tropy nowy film Asghara Farhadiego. Za sprawą tego mistrzowsko poprowadzonego dramatu obyczajowego z elementami kryminału i love story, po raz kolejny na ekranie spotkał się gwiazdorski duet (a prywatnie para) – Penélope Cruz i Javier Bardem.

Cruz wciela się w rolę Laury, kobiety, która przed laty wyjechała do Argentyny, a dziś powraca do rodzinnego hiszpańskiego miasteczka na ślub siostry. Bardem gra Paco, jej dawnego kochanka, teraz cenionego winiarza. We „Wszyscy wiedzą” parę, którą kiedyś łączyło uczucie, tym razem połączy tragedia: podczas burzowej weselnej nocy znika bowiem nastoletnia córka Laury, Irene. Od tego momentu osadzony w urokliwym, okolonym winnicami miasteczku, film zdobywcy dwóch Oscarów (za „Rozstanie” i „Klienta”) całkowicie zmienia nastrój. Fasada sielanki gwałtownie pęka, a zza niej wychodzą rodzinne sekrety, zawiści, namiętności i skrzętnie ukrywane konflikty. Przeszłość nawiedza misternie tkaną opowieść niczym zły duch; burząc przy tym spokój całego miasteczka. Na jaw wychodzą kolejne tajemnice, o których „wszyscy wiedzą”, ale nikt nie chce przerwać zmowy milczenia.

Farhadi prowadzi opowieść z charakterystyczną dla siebie swobodą i lekkością. Rodzina to terytorium, na którym porusza się z wprawą, bezbłędnie wychwytując paradoksy, dzięki którym to kłębowisko toksycznych emocji, sprzecznych interesów i wzniosłych uczuć działa jak doskonale naoliwiona maszyna. Intymny, a przy tym kipiący emocjami „Wszyscy wiedzą” dowodzi, że w opowiadaniu o związkach i relacjach, Farhadi nie ma sobie równych.